1999

Opmerking: bij het overlopen van mijn lijst hoorspelen heb ik bemerkt dat ik er enkele overgeslagen heb. Even dus terug naar het begin van het alfabet.  Aan dit tempo zal ik nooit aan de “Z” raken; maar weet je: niet het einddoel telt, wel de weg die je ondertussen aflegt. En in mijn geval is het een weg geplaveid met prachtige hoorspelen, die me altijd laten genieten!

Hoorspel genre:    Losse verhalen – Satire – NL/VL
Hoorspel onderwerp: Literatuurprijzen
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: 23/09/1983
Door: KRO/BRT
De plot: Een hoorspel dat zich in de toekomst afspeelt, en waarin de literaire prijzen op de korrel genomen worden. De Grote Prijs der Letteren kan dat jaar niet uitgereikt worden, omdat jury en kandidaten weigeren uit protest tegen Zuid-Afrika. Ruud Lubbers belast zijn neef Rob met de taak een oplossing te vinden
Auteur:    Dick Van den Heuvel
Regisseur: Roland Van Opbroecke
Bijkomende info: Naast Van Opbroecke had ook Theo Stokking de regie in handen. Verder zorgden ook Roger de Neef, Marc Reynebeau, Henri Overduin en Theo Stokkink voor de teksten. Dit is trouwens ook een Nederlands-Vlaamse samenwerking, gezien de nationaliteiten van de acteurs en de auteurs.
Acteurs: Dora Van der Groen (vrouw in café); Janine Van Elzakker (Commissielid); Bert André (commissielid / schrijver); Ludo Busschots (man in café); Marcel Maas (Rob Lubbers); Martijn Wijburg (Ruud Lubbers); de verschillende acteurs vervullen trouwens meerdere rollen in dit stuk.
Duur: 0:45
Appreciatie: ****
Commentaar: Een stuk uit 1983, maar het steekspel in het literaire wereldje blijft actueel.
Download:    http://www.4shared.com/mp3/LiaNYPci/1999.html
(61,9 MB)
Kwaliteit geluid: ****

1 Responses to 1999

  1. robertweijers schreef:

    Dan Quayle, RTL Véronique.. was daar al sprake van in1983? Klinkt meer als 1993

Plaats een reactie