Annemarieke 01

Hoorspel genre: Reeks – Volksverhaal – jeugd – NL
Hoofdkarakter: Annemarieke
Aflevering: 1/10 – Ruimte voor een kind
Uitgezonden: 10/01/1958
Door: VARA
De plot: Nadat Marty bijna aangereden werd door een auto, tijdens het spelen op straat, organiseert Annemarieke een actie.
Auteur: Peter Jaspers
Regisseur: Wim    Ibo
Bijkomende info: Muziek van Cor Lemaire, Jan Blok en Dub Dubois
Acteurs: Mieke Verstraete (Marianne, de moeder); Kees Brusse (Jaap, de vader); Walter Kous (Meneer Govert, denkbeeldige vriend van Annemarieke); Henk van ulsen (onderwijzer); Karla Wildschut (Annemarieke) en Henk Janmaat, Enny de Leeuwe, Jo Vischer jr.
Duur:0:24
Appreciatie: ****
Commentaar: Een hoorspelreeks, met liedjes er tussendoor, rond het meisje Annemarieke. Omdat het hoorspel ook liedjes bevat, heb ik geaarzeld om de link te leggen naar de plek waar je het kan downloaden omwille van de auteursrechten.  Maar omdat het hoorspel nergens meer via legale weg te verkrijgen is, en een pracht hoorspel is, leg ik de link toch. Indien ik hiermee auteursrechten overtreed, kan de rechthebbende(n) mij dit melden? De enige plek waar ik informatie vond over het hoorspel, is die van Minigroove (http://www.minigroove.nl/annemarieke.html), een prachtige site gewijd aan plaatjes voor kinderen. Ik vond het in elk geval een pracht van een reeks. “Lieflijk” is het woord dat mij het eerste binnenschiet: je luistert naar de afleveringen, en automatisch verschijnt er een glimlach op je gelaat.
Download: http://www.4shared.com/audio/w9AgLvfu/Annemarieke_01.html (22,90    MB)
Kwaliteit geluid: ****    (128 kbps CBR)

One Response to Annemarieke 01

  1. Louise Broekhuijsen schreef:

    Een tijdje geleden kwam mijn zoon met een grote verrassing: een aantal cd’s met afleveringen van “Annemarieke”, de hoorspelserie waarvan ik toen ik twaalf was, mateloos van heb genoten. De boeken van “Annemarieke” die PeterJaspers schreef staan stukgelezen in mijn boekenkast, maar van het hoorspel was er alleen maar de herinnering.
    Ik ben degene die de moeite heeft genomen, de delen van “Annemarieke” die er nog bewaard zijn gebleven, via internet bereikbaar te maken, buitengewoon dankbaar, want wat een feest om de afleveringen opnieuw te beluisteren!!

Geef een reactie

