Daar was de vrede, hier is de pijn

Hoorspel genre: Losse verhalen – Levenseinde – Drama – NL
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: 21/10/1973
Door: NCRV
De plot: Een man gaat op bezoek in het hospitaal bij de zieke Frits, van wie de benen geamputeerd zijn. Frits vertelt over zijn tijd op het Marsack Island, waar hij de vuurtoren bemande.
Auteur: Sjoerd Leiker
Regisseur: Johan Wolder
Bijkomende info:
Acteurs: Robert Sobels (Frits Wuiver); Eric Schuttelaar (Jan Bron); Erik Plooyer (Piet Laning): Nora Boerman (verpleegster)
Duur: 0:29
Appreciatie: ****
Commentaar: Ongelooflijk spijtig dat ik enkel deze heel zwakke kopie vond van dit hoorspel. Ik heb het geconcentreerd via de koptelefoon beluisterd, en het is zo mooi, zo ontroerend… Weet er iemand waar er een betere versie te beluisteren valt?
Download: http://dc255.4shared.com/download/uiT1c0Z5/Daar_was_de_vrede_hier_is_de_p.mp3 (13,50    MB)
Kwaliteit geluid: ** (64 kbps – CBR)
Info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Daar_was_de_vrede,_hier_is_de_pijn

Bijkomende info: Ik ontving van Wim nog volgende info, ingescand vanuit de tv-gids.

8 Responses to Daar was de vrede, hier is de pijn

  1. Anneke Keizer schreef:

    Ik heb het wel, maar ik moet het even uit mijn archief halen en beluisteren. Als het goed is dan krijg je het van mij.

    AK

  2. Wim Fromberg schreef:

    Hilde
    Ik heb een wat betere versie in je map gezet, en ook wat meer informatie over het hoorspel.
    Wim

  3. Frank - (H)oordeel schreef:

    Het hoorspel wordt aan- en afgekondigd als:
    ‘Hier is vrede, daar is de pijn’. (zonder -de-)
    Als regisseur worsdt natuurlijk bedoeld: Johan Wolder.
    Juiste rolverdeling:
    Frits Wuiver – Robert Sobels
    Jan Bron – Eric Schuttelaar
    verpleegster – Nora Boerman
    Pieter Laning – Erik Plooyer

  4. Wim Fromberg schreef:

    De gids vermeld als titel:
    Daar was de vrede, hier is de pijn.

  5. Frans la Poutré schreef:

    Ik vind dit hoorspel op het trefwoord vuurtorens, dus niet zo zeer als hoorspel-liefhebber (hoewel ik dat vroeger altijd wel was). Geweldig dat dit bewaard is gebleven. Overigens (toch handig als je vuurtoren”deskundige” bent) gaat het hier volgens mij om Maatsuyker Island, Tasmanië, Australië.

    Is de MP3 van deze uitzending ergens te downloaden? Ik kan hem hier alleen luisteren maar niet opslaan. Zou toch mooi zijn hem ook in de vuurtorenarchieven te hebben. (Of vraag ik nu iets heel stoms?)

    • leefwijzer schreef:

      Dag Frans,
      Bedankt voor de tip dat het hier om Maatsuyker Island gaat!
      Wat downloaden betreft: gewoon rechts klikken op de link en “koppeling opslaan als…” kiezen (Firefox).
      Groetjes,
      Hilde

  6. Frans la Poutré schreef:

    Dank je, Hilde. Enige probleem is dat ik dan niet de mp3 krijg, maar een html-pagina (Daar_was_de_vrede_hier_is_de_p.html). De mp3 is in wordpress waarschijnlijk geconverteerd naar iets flash-achtigs ofzo (zo technisch ben ik nou ook weer niet). Rechtsklikken geeft als officiele link wel de mp3, maar die krijg ik uiteindelijk niet te pakken. Ik kom altijd weer op die html, en bij koppeling opslaan als sla ik ook die html op in plaats van de mp3.

  7. Frans la Poutré schreef:

    oeps…. of je drukt gewoon op de download-knop op de pagina… pompidompidom. Toch iets stoms gevraagd dus.

Geef een reactie

