Nieuw hoorspel in preview: MediaMe

Foto: © Maartje Jacquet

Op de fotosite Flickr vond ik volgende aankondiging:

Grenzeloos Geluid organiseert elke drie maanden een luisteravond waar een bijzonder radioproject wordt ‘vertoond’. Deze keer is dat een speciale preview van het internetproject Media Me, you’re in my story; een hoorspel en film ineen van Bert Kommerij (NTR/Mediafonds 2011). Na afloop wordt Kommerij geïnterviewd.

Na Flick Radio (2007), een hoorspel en film over een man die verdwaalt in fotocommunity Flickr, komt hoorspelmaker Bert Kommerij nu met een nieuw bijzonder project: Media Me, you’re in my story.
Media Me vertelt het verhaal van de slapeloze jongeman Andy die een gesprek voert met zijn computer, Machine. Machine leidt hem rond in een stroom foto’s en filmpjes op Flickr. Steeds weer duikt daarin een zwijgende oude straatfotograaf op. Als in een Griekse tragedie levert een koor zingend commentaar. Wie is deze man en wat is zijn rol in de digitale revolutie?

Kommerij: ‘Internet herdefinieert menselijke relaties, dat fascineert me.’

Media Me is een hoorspel, een film en een fotocommunity op Flickr ineen. Aan dit project werkten zo’n 600 mensen op Flickr mee.

Kommerij: ‘Social media worden vaak gebruikt als doorgeefluik. Voor mij zijn ze het startpunt voor het ontwikkelen van een verhaal.’

Tijdens deze eenmalige preview van de film zal de voltallige cast en crew aanwezig zijn.

Barbara Okma (compositie), Quatre Bouches (koor), Arno Peeters (Sound design), Niels Dekker (video edit), Akbar Simonse, Marco Habanero e.v.a
foto: Maartje Jaquet.
Let op: reserveren verplicht: Stuur een mail naar: grenzeloosgeluid@gmail.com.”

(tekst afkomstig van MediaMe)

Geef een reactie

