Dante

Hoorspel genre: Losse verhalen- Historisch – Drama – NL
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: 21/01/1965
Door: KRO
De plot: Een spel voor twee stemmen over het leven van Dante Alleghieri
Auteur: Jan Starink
Regisseur: Willem Tollenaar
Bijkomende info: xx
Acteurs: André Van den Heuvel (verteller); Max Croiset (Dante)
Duur: 0:44
Appreciatie: ***
Commentaar: Het zal wel mijn fout zijn, maar dit hoorspel vond ik eentonig. Daniel behandelt ook een klassiek thema, maar dat was boeiend, dit niet. Het is een monoloog, een scheldpartij, waar ik geen verhaal aan kan vastknopen. Het is niet de acteerkunst van de man die Dante vertolkt, die het me zo moeilijk maakt, want die prestatie is wel genuanceerd. Maar laat me weten wat jij van dit hoorspel vindt?
Download: http://dc301.4shared.com/download/jnPDP8ld/dante.mp3 (31,85 MB)
Kwaliteit geluid: *** (128 kbps – CBR)

Geef een reactie

