Dayuma 01

Hoorspel genre: Losse verhalen rond het thema zendelingenwerk – drama – NL
Aflevering: 1 / 10 – Op weg naar de opdracht
Uitgezonden: 1991
Door: xxx
De plot: Twee zendelingen vertrekken naar Ecuador, om daar de indianenstammen “beschaving” bij te brengen.
Auteur: x x
Regisseur: Friso Koks
Bijkomende info: xx
Acteurs: –(Marge Shane); –(nage Shane, piloot); — (jim Elliot, zendeling); –(Rachel Saint); –(stewardess); –(Piet Fleming); — (Ed Mc Cully); — (Jane, zijn vrouw)
Duur: 0:21
Appreciatie: ****
Commentaar: Volgens de aankondiging is in dit hoorspel ook een ander hoorspel opgenomen, “Een bruggehoofd in het oerwoud”. Dit is de eerste aflevering van 10,dus even geduld. Het hoorspel staat,volgens de gegevens die ik, heb geklasseerd als “religieus”, maar daarover laat dit je niet afschrikken, want ik heb echt wel genoten van dit genuanceerde, en erg spannende hoorspel. Laat me , wanneer je alle afleveringen beluisterd hebt, ook even weten wat jij ervan vindt?
Download: http://dc212.4shared.com/download/_CSNSQTJ/Dayuma_deel_01.mp3
(19,8 MB)
Kwaliteit geluid: ****    (128 kbps – CBR)

3 Responses to Dayuma 01

  1. John schreef:

    Hoi Hilde,

    Helaas kan ik het niet opbrengen naar een uitgebreidere versie van “Een bruggenhoofd in het oerwoud” te luisteren.

    Ik ga hier niet het slot verraden, maar de laatste minuten van “Een bruggenhoofd in het oerwoud” vond ik getuigen van minachting voor de oorspronkelijke cultuur van de Auca.

    Bovenstaande is misschien niet van toepassing op deze uitgebreidere versie…

    Een bruggehoofd in het oerwoud

    • leefwijzer schreef:

      Dag John, Bedankt voor je reactie. Ik heb dezelfde bezwaren als jij wanneer het om “zendelingen” werk gaat, waarbij de “wilden” “beschaving” bijgebracht moet worden. Maar met uitzondering van enkele fragmenten die naar mijn persoonlijke mening wat te gelovig zijn, vond ik het toch een genuanceerd hoorspel, dat het werk van die zendelingen ook in vraag stelde. En dan vooral beklemtoonde dat het niet zonder gevaren was. Groetjes, Hilde

      • John schreef:

        Hoi Hilde,

        Een late reactie, druk hier in Pécs. Misschien moet ik dan toch ook maar eens deze versie beluisteren.

        Groet, John

Geef een reactie

