Kinderboekenstad heeft ook hoorspelen

Onlangs gaf ik aan mijn zus een USB stick vol met hoorspelen voor kleinkinderen. Zij kenden het begrip “hoorspelen” niet – zij zijn immers opgegroeid in een beeldcultuur, met tv en nu ook de iPad en co. En toch kon de charme van het hoorspel hen meteen bekoren. Meer nog: mijn zus, die de hoorspelen in de auto laat horen aan de kinderen, vertelde me dat de kinderen gewoon de auto niet uitwillen vooraleer het sprookje of het hoorspel uit is!

Een site waar je ook hoorspelen voor kinderen vindt, is Kinderboekenstad. Daar staan zwerverhalen, verhalen in gebarentaal, is er een gedichtenstation, een wijkenspel en een perpetuum verhaal. En ook hoorspelen: De koning huilt, Een Gronkel, en Ik wil naar huis zijn er in streaming formaat te beluisteren. En het zijn best leuke verhalen.
Ontdekken maar!
Met dank aan Frank voor de tip.

http://www.kinderboekenstad.nl/home.html

Geef een reactie

