Berg der verschrikking: een vraagje

Al een hele week zit ik te puzzelen met dit hoorspel. Volgens verschillende bronnen bestaat het uit vier delen, waarvan er drie bewaard zijn. Ik heb alle mogelijke versies geraadpleegd die er van dit hoorspel in omloop zijn, maar kon enkel 2 delen terugvinden – deel 3 en 4.
Er is ook een deel 2 in omloop, maar dit is een verkeerd benoemde versie, want eigenlijk is dit deel 4. En ik heb ook een bestand gevonden dat delen 3 en 4 bevat.
Ter info: elk deel van het hoorspel is rond de 51 minuten lang. Er bestaat namelijk ook een versie van 4 delen, waarbij elk deel rond de 25 minuten lang is – deze versie is dan eigenlijk deel a en b van deel 3, en deel a en b van deel 4. Het hoorspel dateert uit 1957

Mijn vraag: heeft er iemand deel 2 in bezit?

Ik heb een chronologie gemaakt van delen 3 en 4, met daarin verschillende citaten uit het hoorspel, die ik graag ter beschikking stel van wie de versie die hij/zij bezit wil vergelijken. Geef me maar een seintje – en alvast bedankt voor jullie medewerking!

Waarom ik zoveel moeite doe voor dit hoorspel? Omdat ik het een hoogtepunt vind. Enorm boeiend, qua avontuur maar ook qua psychologie. En de vertolkingen zijn uitmuntend!

3 Responses to Berg der verschrikking: een vraagje

  1. Anneke Keizer schreef:

    Hallo Hilde, ik heb de 3 delen. Deel 2, 3 en 4. Geluid is matig maar goed te beluisteren. Zal ik het 2de deel naar je toesturen?

    Anneke

  2. gerrit schreef:

    k heb alleen een versie bestaande uit 1 deel van 1 uur 24 minuten en 10 seconden. En nu die 2 van joe erbij!
    Ik ben echt een grote fan van je site!
    aloha
    xG

Geef een reactie

