De beul die zich verhing

Hoorspel genre:    Losse verhalen -Thriller – NL/VL     –
Hoorspel onderwerp: Wilde Westen
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: 14/9/1986
Door: BRT
De plot: Journalist Johnson vat interesse op voor een beul, omdat op zijn grafschrift te lezen staat dat hij zichzelf opknopte. Johnson vindt 5 getuigen die over de man vertellen.
Auteur:    Wolfgang Altendorf
Regisseur: Ludo    Schats
Bijkomende info: Techniek: Johan De Handschutter, Kris Van Stechelman; Geluidsregie: Luc Vierendeels
Acteurs: Anton Cogen (Johnson, journalist); Ugo Princen (John Taylor, hulpsheriff); Jo de Meyere (Josuah Turnoll, beul); Ward De Ravet (Black Tiger); Paul Cammermans (Roberts, archivaris); Jacky Morel (Richard Hancomb, baas saloon); Walter Cornelis (McDonald, stadsarchivaris); Ludo Busschots (CC Foresome, fabrikant); Machteld Ramout (Miss Taylor, kleindochter); Jeanine Schevernels (Prairie Rose)
Duur: 0:36
Appreciatie: ****
Commentaar: Heel spannend! Van de rolverdeling ben ik niet zeker. Ik heb de namen genoteerd van de personen die in het hoorspel voorkomen, in volgorde van optreden, en de namen die vernoemd worden bij de aankondiging aan het begin van het hoorspel, en dat lijkt ongeveer te kloppen. Maar ik kan verkeerd zijn – verbeter me gerust.
Download: http://dc383.4shared.com/download/Jejy-C7e/De_beul_die_zich_verhing.mp3 (33,10 MB)
Kwaliteit geluid: ****    (128 kbps – CBR
Download: http://92.254.54.166/hoorspelen/hoorspelen.php?curr_dir=%2Funsorted%2FNederlands%2Fd%2FDe_beul_die_zich_verhing.mp3  
Beluister in streaming:    http://www.hoorspelweb.tk/stream/?cmd=listen&mp3=/Eenakters/5/3.mp3&dir_id=0&file=filename.pls    

One Response to De beul die zich verhing

  1. John schreef:

    Hoi Hilde,

    Het blijft een gemis dat de aan- en afkondigingen van hoorspelen uitgezonden door de BRT enkel een opsomming is van de namen van de acteurs en actrices.

    Volgens Synopsis is de naam van de beul: Josua Turnow. Met de achternaam kan ik leven maar de voornaam heb ik op m’n eigen website geschreven als: Joshua.

    Gisterenavond heb ik Kleine groene dingen beluisterd en na afloop moest ik aan je denken naar aanleiding van een Twitter berichtje dat je eerder deze week schreef. Het is jammer dat de VRT geen hoorspelen meer maakt. Wat heb ik van dit hoorspel genoten.

    Groet, John

Geef een reactie

