De bokkenrijders

Hoorspel genre:    Losse verhalen – Historisch – NL
Hoorspel onderwerp: Limburgse folklore
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: onbekend
Door: xxx
De plot: 60 jaar voerden de bokkenrijders een schrikbewind in de Brabantse Kempen. Hugo Vande Loonse Duinen was een van hen.
Auteur:    xxx xxx
Regisseur: xx xxx
Bijkomende info: —
Acteurs: —(verteller); — (Marie); — (Warre); — (Hugo van de Loonse Duinen); — (vrouw 1); —-(vrouw2)
Duur: 0:09
Appreciatie: ***
Commentaar: Een bestand dat ik gevonden heb, maar waarover ik niet meer weet. Is dit een op zichzelf staand hoorspel? En zo ja, door wie gemaakt? De korte duur lijkt erop te wijzen dat het eventueel in een reeks thuis hoorde. De muziek lijkt in elk geval belangrijker dan het woord.
Download:http://www.4shared.com/audio/x7lI9B_Z/De_bokkenrijders.html (8,97 MB)
Kwaliteit geluid: *** (96 kbps – CBR)
Info over de bokkenrijders: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokkenrijders

10 Responses to De bokkenrijders

  1. Silvia schreef:

    De bokkerijders is niet op te nemem

    Groetjes Silvia

    • leefwijzer schreef:

      Dag Silvia,
      Ik heb het even nagekeken. Er staat te lezen: “dit bestand is verwijderd na een klacht van MUSO TNT”. Dat zou zijn omdat het bestand beschermd is tegen piraterij. Dat men het bestand verwijdert, zonder even met mij te overleggen, vind ik eigenaardig. Het gaat toch maar om een klein hoorspel, zonder echt bekende acteurs?

  2. leefwijzer schreef:

    Ik heb het even nagekeken – het bestand werd verwijderd op last van “Muso TNT”. Ik vermoed dat dit is omdat in het hoorspel redelijk wat muziek gebruikt wordt. Spijtig…

  3. Peter schreef:

    Dit is geen op zichzelf staand hoorspel maar een deel uit een serie.
    Ik heb zelf de complete serie die uit 13 delen bestaat.
    Heb hem nog niet beluisterd maar toch vrees ik dat dit niet echt een hoorspel is, maar een audio rip van de gelijknamige TV serie.
    Let wel het is een vermoede.
    Ik zal hem komende week beluisteren en hier nog op terug komen.

  4. Peter schreef:

    Reageer maar direct, heb deel 1 beluisterd en mijn vermoede blijkt te kloppen, heel het hoorspel van deel 1 loopt gelijk aan de film.
    Helaas geen echt hoorspel, en hierdoor op veel plaatsen niet echt te volgen als je de film niet kent.

  5. Hecht von Heidelberg schreef:

    Deze 13 delige hoorspel is ook bij Jos Lemmens op te nemen.

    Mvr Hecht von Heidelberg

  6. Frank - (H)oordeel schreef:

    Ingrid Heinsius heeft in 1996 een serie korte hoorspelen gemaakt onder de titel ‘De moordplek’.
    Zoals de titel al aangeeft ging het om de moord/dood van bekende personen.
    Eén van de titels was: Bokkenrijder Joseph Kerckhoff (de dood van), uitgezonden op 25 juli 1996 door de EO.

  7. leefwijzer schreef:

    Dag,
    Allen bedankt voor de reacties.
    Uit de woorden van Peter maak ik dus op dat het eigenlijk om een geluidsopname gaat van een film.
    Waarnaar in andere commentaren verwezen wordt (wat bij jos Lemmens te vinden is, in 13 delen), dat zijn dus eveneens de audiobanden van de film?
    In elk geval erg erg bedankt voor jullie reacties en betrokkenheid!
    Hilde

    • Peter schreef:

      Klopt, ook de film bestaat uit 13 delen.
      en ik ben er voor 99% zeker van dat de “hoorspel” delen exact gelijk lopen aan de Film afleveringen, indien daar twijfel over mocht bestaan, ben ik bereid dat nog te controleren, daar ik de film serie ook heb.

      Alleen de verwijzing van Frank is naar een ander hoorspel.
      Die mij overigens niet bekend is.

Geef een reactie

