Aankondiging: De brekers, en tussendoortjes

Even dit tussendoor. In de volgende dagen/weken volgt een reeks die meer dan 25 afleveringen beslaat: “De brekers”. En omdat dit misschien iets teveel van het goede is, zal ik de afleveringen afwisselen met andere hoorspelen. Verschillende bronnen hebben me namelijk hoorspelen bezorgd die ik nog niet had, uit letters die ik reeds behandeld had in mijn alfabetische benadering.
Dit gezegd zijnde: over de reeks “De brekers” heb ik eigenlijk geen informatie over de datum van de verschillende uitzendingen. Gelukkig bevatten de afleveringen die men mij bezorgde wel een aftiteling, zodat de medewerkers en acteurs vermeld kunnen worden. Wie helpt me aan meer info?
En dan nog wat. De bijdrage in de Wikipedia over “De brekers” (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Brekers) vermeldt dat het om een hoorspel en een tv-feuilleton gaat. En vergeet voor de rest gemakshalve het hoorspel. Net alsof alles wat op de radio plaatsgevonden heeft, niet de moeite waard is om vermeld te worden. Iets wat ik ook vaststelde toen ik de Wikipedia-pagina over Machteld Ramoudt (
http://nl.wikipedia.org/wiki/Machteld_Ramoudt) bezocht. De tv-reeksen staan vermeld, de toneelstukken… maar geen hoorspelen. Nochtans speelt zij meen in tal van hoorspelen, en heeft zij een prachtige stem en een heel natuurlijke intonatie. Werk aan de winkel voor de kronikeurs dus!

Geef een reactie

