Castle doors

Hoorspel genre:    Losse verhalen – Drama – NLV/VL     –
Hoorspel onderwerp: Experimenteel: het omzetten van een schilderij in klank
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: 28/03/1989
Door: BRT
De plot: Dit stuk brengt gewoon kasteeldeuren, die geopend en gesloten worden. En trappen die beklommen worden – op en af.
Auteur:    Richard    Farber
Regisseur: Richard Farber
Bijkomende info: Techniek: Hugo Boysen, Wim Van Herck, Eddy Bilkin
Acteurs: In dit stuk zijn het de technici die de acteurs zijn…
Duur: 0:17
Appreciatie: **
Commentaar: Volgens de introductie is dit een art werkstuk  op basis van een werk van Escher. 17 minuten lang worden er deuren geopend, grendels verschoven, trappen op- en afgeklommen…. Het is leuk in het begin, maar het blijft niet boeien, toch niet 17 minuten lang Tenzij… Tenzij er een dubbele bodem inzit, en de techniek echt een zich eeuwig herhalende ketting van geluiden te voorschijn getoverd heeft. Maar als toehoorder had ik die indruk op het eerste zicht niet, en het gegeven boeide me te weinig om het hoorspel opnieuw te beluisteren om uit te vinden of dit het geval is.
Download:http://www.4shared.com/audio/X_koiJSK/castle_doors.html (24,40 MB)
Kwaliteit geluid: ****    (192 kbps – CBR)
Info: http://www.richard-farber.com/chrono.php   

One Response to Castle doors

  1. Peter schreef:

    bij dit stuk komt de vraag al snel op: wat is een hoorspel. Volgens mij valt dit meer in de categorie soundscape.
    Afgelopen zondag ben ik op een circuit wezen fotograferen en daar heb ik ook een half uur lang de geluiden van voorbij razende raceauto’s opgenomen, als ik dit uitzend is het toch ook geen hoorspel?
    Ik kan ook geen “verhaallijn” in castle doors ontdekken, wat het eventueel nog interessant zou kunnen maken. Voor mij klinkt het als een sfeerloze opsomming van achter elkaar geplakte geluidsfragmenten.

    groet,
    Peter

Geef een reactie

