De brief: oproep

Normaal gezien is het volgende hoorspel op mijn lijst “De brief”, een stuk van G. Braunish. Dat is alle informatie dat ik erover heb. Er ontbreekt me ook een stuk van het hoorspel: ik heb 4  5 delen, maar het laatste deel breekt abrupt af.
Het hoorspel is hoogst amusant, goed gemaakt, een satire.
Heeft een van de lezers het 4e 5e deel volledig? Of weet iemand iets meer over dit hoorspel? Alle informatie wordt in dank aanvaard!

3 Responses to De brief: oproep

  1. Bertje schreef:

    Hallo Hilde,

    Ik bezit 2 verschillende reeksen mp3 van “De brief” van G. Braunish.
    Misschien afkomstig van dezelfde oorsprong.
    De reeks is volledig en bestaat uit 5 delen waarvan deel 5 slot aangeeft. Dus blijkbaar volledig.
    Ik heb de 5 delen beluisterd.
    Tijden van de delen: 20.08 – 19.36 – 17.02 – 19.17 – 19.07
    Ik heb de delen omgezet naar 192 kbps.
    Het eigenaardige is dat ik hierover nergens een tekst terugvind. Zelfs niet op de naam Braunish.
    Elk deel begint muzikaal gezongen “Dit is het lied van een postbode met een brief gericht aan de domste van de stad”. Enz.
    Bij de info leest ik dat dit hoorspel thuishoort bij ‘Bizar’.
    Regie: F. Eickholt.
    Hierover vind ik een onduidelijke link terug naar:
    http://www.paprika-mix.nl/SITEMAILMAN/index.html
    met volgende tekst in de link:
    Met dank, F. Eickholt. Beste meneer Eickholt, Het heeft … geeft de regisseur een kleine hommage aan de postbode en zien we rapper T.I. het bekende Respect…

    Groeten,

    Gilbert Ignoul (radio Lorali)

    • leefwijzer schreef:

      Dag Gilbert, Bedankt voor je mail. Dat is goed nieuws, dat jij het hoorspel volledig hebt – bij mij is het laatste deel slechts 8 minuten lang. Kan je mij dit laatste deel op een of andere manier bezorgen? Ik zou je er erg dankbaar voor zijn! Groetjes, Hilde

  2. marc van cauwenberghe schreef:

    Dit is “Der brief”, een duits 1-delig hoorspel. De nederlandse versie werd door de KRO in 5 delen uitgezonden op opeenvolgende zondagen vanaf 4.10.81, regie Fons Eickholt.

Geef een reactie

