Downloaden van bestanden via 4shared

Verschillende mensen hebben mij erop gewezen dat ze de de hoorspelen niet meer vrij kunnen downloaden via de links die in dit blog vermeld worden.
Dit ligt uiteraard niet aan mij, maar aan de dienst 4shared zelf. Zoals je wellicht hebt kunnen lezen, wordt er de laatste tijd erg streng opgetreden tegen verschillende diensten waar je bestanden online kan zetten, om ze te delen met anderen. De site MageUpload bijvoorbeeld werd volledig gesloten. Andere sites beperken de mogelijkheden tot het anoniem delen.

4Shared is een site die vanaf het begin de auteursrechten heeft willen respecteren. Wanneer er een bestand aangetroffen wordt, waarvan bepaalde partijen menen dat het niet strookt met de auteursrechten, dan wordt het in “quarantaine” geplaatst, in een speciale “abuse” map. Trouwe lezers van dit blog weten dat dit ook gebeurd is met sommige hoorspelen die we hier besproken hebben: de link werd plots verwijderd. Naar mijn bescheiden mening in verschillende van deze gevallen onterecht, omdat de hoorspelen verward werden met audioboeken of met afleveringen van tv-shows. Maar dit terzijde – het gaat om het feit dat 4Shared tracht de dingen juist te doen, en te reageren op berichten van partijen die menen dat de auteursrechten geschonden zijn.

Wellicht wil de site zich nu nog verder indekken, en wil het niet langer anoniem downloaden van bestanden mogelijk maken. Klik je een link aan op dit blog, dan zal je de melding krijgen dat je je eerst moet aanmelden. Nu is het aanmaken van een account bij 4Shared volkomen gratis. Eens je die account aangemaakt hebt, kan je daarna gewoon de bestanden downloaden zoals vroeger (je moet wel eerst inloggen). Het is een extra formaliteit, maar dit ligt volkomen buiten mijn wil, en ik heb echt geen belang bij het feit dat jij een 4shared account zou aanmaken. Het enige wat ik hoop is dat jij gewoon, zoals vroeger, de bestanden kan downloaden en kan genieten van de hoorspelen.

Ik hoop dat deze extra formaliteit bij 4Shared geen probleem voor je oplevert. Heb je vragen, contacteer me gerust.
Hilde

2 Responses to Downloaden van bestanden via 4shared

  1. Klugt schreef:

    Ik geloof niet zo in dat indek verhaal. Wedden dat je straks voor 4shared moet betalen.

  2. gerrit schreef:

    geen enkel punt, Hilde!
    Keep up the good work!!!!
    Gerrit

Geef een reactie

