Problemen met download

Verschillende lezers hebben me gemeld dat zij het hoorspel “De burgemeester dankt u” niet kunnen downloaden. Ik heb het zelf ook geprobeerd, en inderdaad, het geeft problemen. Eerlijk gezegd ben ik een hele tijd bezig geweest met dit uit te testen – verschillende accounts aangemaakt, enz.
Mijn conclusies:
– Het is nog altijd zo dat je niets meer kan downloaden bij 4shared tenzij je je registreert op de site. Gelukkig is dat gratis.
– Wanneer je een link aanklikt om te downloaden, opent er bovenaan de pagina een balk. Zolang die balk er staat, kan je niets downloaden
– Sommige lezers hebben gemeend dat de oplossing lag in het downloaden van de 4sync software, waarvoor in de balk een link staat. Dat blijkt echter adware te zijn, die advertenties bevat. En je antvirusprogramma zal daarop wellicht protesteren. Je hebt die software zelfs eigenlijk niet nodig.
– Het enige wat helpt, is de balk weg klikken. Daarvoor moet je op een kruisje klikken, dat niet op de normale plaats staat – links in de balk, waar normaal de kruisjes om een venster te sluiten bovenaan rechts staan.
– Naar mijn ervaring lukt het downloaden van het bestand wel, zodra je deze balk weg geklikt hebt. Ik heb het in elk geval geprobeerd met bestanden op willekeurige accounts op 4Shared, en kon dan het bestand in kwestie downloaden.

Ik vind het erg vervelend dat het zo moeilijk geworden is om de bestanden te downloaden. Dit ligt echt buiten mijn wil, en ik betreur het erg. Maar ik heb tot nu toe geen alternatief gevonden. Mijn enige bedoeling is om de hoorspelen zo toegankelijk te maken voor de liefhebbers als mogelijk – àlle hoorspelen. Ook de hoorspelen die geen detective zijn, maar wat zwaarder op de hand zijn. Ook de hoorspelen die ver weg steken in officiële archieven, en waarvoor er geen belangstelling bestaat om ze aan het publiek aan te bieden.

Indien een van de lezers een tip heeft voor me, andere websites waar het gemakkelijker is om hoorspelen te delen, dan hoor ik het graag.

Ondertussen hebben hoorspelliefhebbers het hoorspel “De burgemeester dankt u” op een nieuwe plek gezet op het web – hopelijk lukt het daar:
http://www.4shared.com/mp3/DOKkl_lG/De_burgemeester_dankt_u.html

3 Responses to Problemen met download

  1. J.H.C Robbers schreef:

    Hartelijk dank voor de gedane moeite, nu is het me wel gelukt!
    Gr. Jaap Robbers

  2. Marian schreef:

    Bedankt voor het hoorspel “De burgemeester dankt u”.
    Het is een heel leuk hoorspel met een verrassend einde.

    Ik had ook problemen met het downloaden van het hoorspel.
    Toen heb ik utorrent geinstalleerd op mijn pc. De torrent van het hoorspel “De burgemeester dankt u”downloaden ging direct goed.

    Het is natuurlijk geen oplossing maar wel een mogelijkheid.

    Groet Marian

  3. Klugt schreef:

    Dank voor de tip over het weghalen van de bovenbalk. Heb nog wel wat last gehad maar dat kwam omdat je de 1e letter van Http:// niet dik gedrukt hebt weergegeven en dan heeft klikken op de link geen enkel effect

Geef een reactie

