Anna Laub

Trouwe lezer zullen opgemerkt hebben dat ik de laatste dagen teruggrijp naar letters in het alfabet die ik al besproken had. Tja, ik blijf maar nieuwe hoorspelen vinden, van allerlei bronnen – gelukkig maar. Het is natuurlijk de vraag of ik in dit tempo ooit de letter “Z” bereiken zal.  Bij leven en welzijn hoop ik dat alvast!

Hoorspel genre:    Losse verhalen – Drama – NL
Hoorspel onderwerp: Parabel
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: 17/01/1969
Door: NCRV
De plot: Een vrouw lijkt te raaskallen; zij woont in een simpele, armoedige behuizing aan een rivier, en vist ongelukkigen uit de rivier – mensen die zelfmoord gepleegd hebben. Ze laat hen echter nooit in haar eigen woonst toe…
Auteur:    Jacov Lind
Regisseur: Ab Van Eyk
Bijkomende info: Vertaling: Otto Dijk; Muziek/techniek: Cor Doesburg
Acteurs: Hetty Berger (Anna Laub); Hans Veerman (Kelle); John Soer (Voss); Huib Orizand (Heinrich); Paul van der Lek (Karl); Corry van der LInden (Ina)
Duur: 0:58
Appreciatie: ***
Commentaar: Spijtig van de mindere kwaliteit. Het hoorspel is heel symbolisch, en vooral door de slechte kwaliteit heb ik, vrees ik, niet alles begrepen.
Download: http://www.4shared.com/mp3/cThsSR2J/Anna_Laub.html (28,10 MB)
Kwaliteit geluid: ** (128 kbps – CBR
Download: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anna_Laub  

Geef een reactie

