De dochter van Mme Angot

Het volgende hoorspel dat ik bij verschllende bronnen terugvindt, in de alfabetische ranglijst, is “De Dochter van Mme Angot”. Ik heb dit audiobestand (gedeeltelijk) beluisterd, en volgens mij is dit gewoon een opname van een operette, en dus geen hoorspel.

Daarom heb ik het ook niet besproken. Maar misschein ben ik verkeerd? Voel je vrij om me te verbeteren.

Hier alvast een fragment op YouTube van deze operette – een fragment dat dus niets te maken heeft met het audiobestand dat ik bij verschillende bronnen vond.

3 Responses to De dochter van Mme Angot

  1. John schreef:

    Hallo Hilde,

    Waarschijnlijk doel je op de productie van de VARA onder regie van S. de Vries jr. uitgezonden op 12 december 1962.

    Een operette uitvoering met de medewerking van bekende hoorspelacteurs en -actrices. Ik heb het vermoeden dat de zangers en zangeressen niet zo best konden acteren en dat men daarom de teksten liet uitspreken door professionele acteurs en actrices.

    Ik slaagde er niet in om in het stuk op te gaan en ben na een klein half uur afgehaakt, het komt op mij onnatuurlijk over als Els Buitendijk of Huib Orizand een operettenummer inzetten.

    Aanvullende informatie:
    http://www.hoorspelen.eu/Hoorspelen/HoorspelD2/DedochtervanmevrouwAngot.htm

  2. E vd Lest schreef:

    Beste Hilde, Ik ben wel geïnteresseerd. Hou wel van radio operettes. Dus je mag het wel plaatsen of stuur een link naar e.vanderleest@online.nl Gr. Erik

  3. Frank - (H)oordeel schreef:

    Nee, Els Buitendijk of Huib Orizand heeft geen operettenummer ingezet.
    Het stuk is een operette met veel gesproken tekst die door hoorspelacteurs en hoorspelactrices is uitgesproken.
    De regie was van S. de Vries jr.: een hoorspelregisseur.

    Rolverdeling:
    Clairette (zangstem) -­ Christine Spierenburg
    Clairette -­ Els Buitendijk
    Ange Pitou (zangstem) -­ Reinier Schweppe
    Ange Pitou – ­Johan Wolder
    madame Lange (zangstem) – Cilly Wensink
    madame Lange – Fé Sciarone
    Pomponet (zangstem) – Cornelis Kalkman
    Pomponet -­ Huib Orizand
    Amaranthe (zangstem) – Marijke Franssen
    Amaranthe – Corry van der Linden
    Trenitz (zangstem) – Jan Ditmeyer
    Trenitz -­ Herman van Eelen
    Larivaudiere (zangstem) – Ron Kalma
    Larivaudiere – ­Jan Verkoren
    Louchard (zangstem) -­ George Spijkstra
    Louchard – Dick van ’t Sant
    Buteux – Jo Vischer sr
    Hersilie – Trudy Libosan
    Cydalise – Paula Majoor
    Herbelin – Elly den Haring
    Promenadeorkest en Omroepkoor

Geef een reactie

