Engels audiodrama: Ellery Queen

radiodrama_elleryqueenPersoonlijk ben ik een grote fan van detectiveschrijver Ellery Queen. Vader en zoon die samen speuren, tegen een achtergrond van de jaren vijftig.
Wist je dat er ook hoorspelen gemaakt zijn van hun avonturen? Op deze website vind je de hele reeks, althans wat bewaard gebleven is van de hoorspelen.
http://otrarchive.blogspot.be/2009/04/adventures-of-ellery-queen.html
Even wat informatie, die ik gevonden heb in het boek “The encyclopedia of Old Time Radio“: De reeks werd uitgezonden van 1939 tot 1948, in afleveringen van 60 minuten op CBS, later bij CBS, NBC, ABC.
De rolverdeling:
Hugh Marlowe – Ellery Queen (vanaf 1947: Lawrence Dobkin, en vanaf 1948: Howard Culver)
Santos Ortega – Inspector Queen, vader van Ellery
Marion Shockley – Nikki Porter, de secretresse.
Howard Smith – Sergeant Velie
Producer: George Zachary, vanaf 1947: Tom Victor, en vanaf 1948: Dick Woollen

 

 
Voor wie geïnteresseerd is in Engelstalige Old Time Radio hoorspelen, kan ik de encyclopedie alleen maar aanraden:
http://www.amazon.com/Air-Encyclopedia-Old-Time-Radio/dp/0195076788

 radiodrama_encyclopedie

En nog even dit: de reden dat ik even een zijstap gemaakt heb naar Engelse hoorspelen, is omdat ik door mijn voorraad beluisterde Nederlandstalige hoorspelen zit 🙂 Geen nood, het wordt stilaan wat rustiger hier, en dan kan ik eindelijk terug wat van die prachtige Nederlandstalige hoorspelen beluisteren!

2 Responses to Engels audiodrama: Ellery Queen

  1. Marc A schreef:

    “…en dan kan ik eindelijk terug wat van die prachtige Nederlandstalige hoorspelen beluisteren!…” Hulp hierbij gewenst ?

  2. leefwijzer schreef:

    Een heel vriendelijk aanbod – maar het hele opzet van dit blog is dat ik de hoorspelen zelf beluister en ontdek, en de lezer van het blog meeneem tijdens die ontdekkingsreis. Momenteel ontbreekt het me wat aan tijd, maar dat zou in de volgende dagen terug in orde moeten komen 🙂
    Nogmaals: erg sympathiek dat u hulp aanbiedt

Geef een reactie

