iPod en URL?

Ik kreeg van Marijke, die ook dit blog volgt, de vraag wat het adres is dat ze moet invullen op haar iPod.  Zelf heb ik geen iPod.  Misschien kunnen andere lezers Marijke verder helpen?

Dit is haar vraag:

Misschien kunt u mij helpen.

Zou hoorspel zo graag op mijn ipod willen ,maar kan de ,URL ,om te copieren niet vinden .

Het enige antwoord dat ik haar kon geven was het volgende:

Ik weet niet of ik je kan helpen – ik heb zelf geen iPod, en weet dus niet juist wat het probleem is.

Maar ik vermoed het volgende: er zijn websites die regelmatig (elke dag, elke week…)  een audiobestand uitbrengen; door de URL van die website  in te voeren in je iPod, komen deze nieuwe bestanden meteen op je iPod terecht.

Bij het blog dat ik maak, vrees ik dat dit niet mogelijk is, omdat ik altijd naar andere externe bronnen verwijs met muziek.

Maar misschien kunnen andere lezers van dit blog Marijke verder helpen?

Namens Marijke alvast erg bedankt!

Hilde

3 Responses to iPod en URL?

  1. Karel Heij schreef:

    Je moet de bestanden naar je computer downloaden.
    Dan de eigenschapen invullen (is software voor—TagScanner) in verband met de volgorde.
    Dan via I-Tune op je I-Pod zetten

  2. Gerdien schreef:

    Ik heb al jaren een I mac+ i pod en doe het op deze manier: Ik zet mijn i tunes open, download het hoorspel, komt in je downloads en speelt gelijk in I tunes. Heb in i tunes een mapje gemaakt met de hoorspelen, zet vanuit muziek het hoorspel in het mapje. Zet de ipod aan de computer, ga naar i tunes kijk op mijn i pod en werk het mapje hoorspelen bij. Gaat al jaren goed.

  3. RenéP schreef:

    “Abonneer je via je feedreader”, zul je ergens (rechts op website van Het Hoorspel zien staan . Je kan Apple Mail als je FeedReader gebruiken en feeds (berichtjes, waaronder ook hoorspelen) laten synchorniseren met je Maill App op je iPod en ze zo beluisteren.

    Je kan ook bv (gratis) NetNewsWire (Lite) gebruiken, zowel op je Mac als een iPod App. Deze synchroniseren met elkaar en kun je zo ‘feeds’ van ‘Het Hoorspel’ maar bv ook die van ‘Uit het AVRO Radiotheater’ op je iPod beluisteren.

    Je kan ook in je safaribrowser op je ipod invoeren: hoorspel.wordpress.com en dan kun je volgens mij hieruit ook hoorspelen (streaming of eerst downloden) beluisteren.

    Ook in iTunes > Apple Store > zoeken op Hoorspelcast en je daarop abonneren. Kan volgens mijn ook gelijk vanaf je iPod

    Andere hoorspel tips:

    http://www.semarang.nl/
    http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/
    http://92.254.54.166/hoorspelen/
    http://www.hoorspelen.eu/Hoorspelen/Online/HoorspelOnline.htm
    http://hoorspelweb.com/DW/DW-Inzet.htm

    En een geweldig uitgebreid archief met diverse hoorspelen:
    http://archive.org/search.php?query=hoorspel

    Bovengnoemde links kun je -ook- in je webrwoser van Safari op je iPod invoeren of anders (inderdaad) eerst de mp3’s ophalen en deze in je itunes zetten, een aparte afspeellijst maken en deze dan met je iPod synchroniseren.

    Succes en heel veel luisterplezier.
    RenéP

Geef een reactie

