De familiereünie

de_familiereunie1Hoorspel genre:    Losse verhalen – Psychologische thriller – NL
Hoorspel onderwerp: Familierelaties
Aflevering: 1/1
Uitgezonden: 19/3/1962
Door: NCRV
De plot: De familie de Monchensey wacht op Harry, die na jaren afwezigheid zou terugkeren naar het ouderlijk huis. Diens vrouw is enkele jaren terug op een schip overboord geslagen. Harry doet wat raar, hij heeft verschijningen, en zegt zelfs dat hij zijn vrouw overboord geduwd heeft!
Auteur:    T.S. Eliot
Regisseur: Wim Paauw
Bijkomende info: Vertaling: H.W.J.M. Keuls; Bewerking: C. Rijnsdorp
Acteurs: Loudi Nijhoff (Amy, douarière Lady Monchensy); Eva Janssen, Dogi Rugani, Tine Medema (Ivy, Violet en Agatha, haar zusters); Joan Remmelts, Huib Orizand (Kolonel Gerald Piper en Charles Piper, de broers van de overleden man van Amy); Willie Brill (Mary, dochter van een overleden neef van Lady Monchensy); Nora Boerman (Denman, dienstmeisje); Robert Sobels (Harry, Lord Monchensy en zoon van Amy); Paul van der Lek (Downing, bediende en chauffeur van Harry); Wam Heskes (Dr. Warburton); Dries Krijn (Brigadier Winchell); Paul Deen (nawoord)
Duur: 1:13:23
Appreciatie: ****
Commentaar: Wat een rompslomp bij de inleiding! Bij sommige hoorspelen word je meteen naar de actie gesleurd, in dit hoorspel krijg je een uitgebreide inleiding, waarbij zelfs de stemmen geïntroduceerd werden. Ik persoonlijk heb dit nog niet veel bij andere hoorspelen gehoord,die introductie.Jullie wel?
Download:  http://www.4shared.com/download/TD6hriFi/De_familierenie.mp3     (68,81 MB)
Kwaliteit geluid: ****    (uitzonderlijke kwaliteit, heel aangenaam om te beluisteren – 128 kbps – CBR)
Info over het toneelstuk: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Family_Reunion

6 reacties op De familiereünie

  1. Anneke Keizer schreef:

    Ik weet niet hoe ik dit moet downloaden? Ik krijg alles in het japans en ik weet nu niet meer wat ik moet doen? Graag hoor ik van iemand die mij daarbij kan helpen. Vriendelijke groet Anneke

  2. leefwijzer schreef:

    Je moet gewoon op de link naar de MP3 klikken met de rechter muisknop, en kiezen “bewaren als” om het te downloaden. Succes…

    • Anneke Keizer schreef:

      Ja, voorheen ging dat goed maar het nu allemaal in het Chinees of Japans. Maar ik zal het wel uitvogelen. Dit via 4shared en dat is iets anders dan met direct mp3 download.

      Hilde, ik heb even naar de introductie geluisterd en inderdaad heel lang. Ik denk om de sfeer van T.S. Eliot wat weer te geven. Ik zal er met plezier naar luisteren. En dat downloaden dat lukt me vast wel.

      Fijn weekend allemaal

      Anneke

  3. Nettie schreef:

    Ben benieuwd, klinkt wel weer leuk. Ga vanavond luisteren.

  4. Claudia schreef:

    Hallo Hilde
    Bij het hoorspel Für Elise is ook een lange inleiding. Ook hier worden de stemmen geïntroduceerd. Zodra er een nieuw personage in het hoorspel voorkomt, komt er een aankondiging wie deze rol speelt.

    Hartelijke groet
    Claudia

  5. Alexandra schreef:

    tragisch mooi…⚓

Geef een reactie

