Spannend: morgen naar de persvoorstelling “De zevende Dienaar”!

Hoesje van cd en boek De zevende DienaarHet Geluidshuis stelt morgen haar nieuwe hoorspel voor, “De zevende Dienaar“. Opnieuw met klasse acteurs zoals Mark Borgions, Koen Brandt en Paul Wauters. Het hoorspel is gebaseerd op het sprookje van Grimm “De Zes Dienaren”, maar het werd omgevormd tot een underground verhaal, waarin militaire mollen met oververhitte hersens, narren en pingpongkampioenen, ingebeelde ziektes en realistische aannemers ten tonele gevoerd worden.
Een trailer van het sprookje kan je alvast hier bekijken.

Dat Het Geluidshuis niet enkel hoorspelen voor kinderen maakt, bewijst het met Café Cuba. Dit hoorspel, dat de belevenissen van de verschillende leden van een gezin verhaalt tijdens de eerste wereldoorlog, loopt momenteel op Radio2. Na een pilootaflevering van 20 minuten volgden afleveringen van rond de vier minuten, die je via de website terug kan beluisteren.

Bij de aankondiging van het hoorspel had ik mijn twijfel uitgesproken over die korte uitzendingen. Hoe kan een boeiend verhaal verteld worden in zulke korte fragmenten? En toch is het Geluidshuis daarin geslaagd. Door afwisseling tussen een verteller en de personages, kunnen feiten duidelijk heel kort verteld worden. De acteurs zorgen voor de warmte, de emotie achter die feiten. Het Geluidshuis is erin geslaagd om bijna elke aflevering met een cliffhanger te laten eindigen. Mijn angst dat het hoorspel niet te volgen zou zijn, dat het publiek niet meegesleept kan worden, was dus volledig ongegrond.

Het doet me plezier te melden dat ik voor de voorstelling morgen van het hoorspel, én voor de viering van 10 jaar Heerlijke Hoorspelen, een uitnodiging ontvangen heb. Ik zal namelijk “De zevende Dienaar”ook in première kunnen beluisteren. Verschillende acteurs zullen aanwezig zijn, en reken maar dat ik mijn exemplaar van de cd zal laten tekenen door die acteurs!

Hopelijk kan ik morgen wat mooie foto’s maken. Afspraak morgenavond voor mijn eerste impressies van “De Zevende Dienaar”, en natuurlijk een kort verslag van deze voorstelling.

Geef een reactie

