2 broers op 1 eiland

2broersHoorspel genre:    Losse verhalen – drama – NL
Hoorspel onderwerp: Relaties
Aflevering:1/1
Uitgezonden: 2/04/1971 door NCRV
De plot:Joris en zijn vrouw Paula gaan Simon, de broer van Joris, bezoeken op een eiland. Het contact verloopt erg moeizaam, de broer lijkt eenkennig, op het randje van een eenzaat te zijn. Dan besluit Joris naar een rots te gaan zwemme in de zee….
Auteur:    Peter Van Gestel
Regisseur: Johan Wolder
Bijkomende info: De piano, die vooral bij het einde een grote rol speelt, werd gespeeld door Wolfgang Weidefeld. Technische verzorging: Herman Van der Lelie en Johan Janssen.
Acteurs: Carol Van Herwijnen (Joris); Ingeborg Elzevier (Paula, zijn vrouw);Maxim Hamel (Simon, zijn broer); Willie Brill (de maan)
Duur: 0:58:40
Appreciatie:    ****
Commentaar: Soms denk ik: ik laat de hoorspelen gewoon over me komen, en geniet ervan op mijn manier. Maar dan lees ik in de documentatie die over de hoorspelen terug te vinden is, dat er een diepere betekenis zit in sommige hoorspelen. En dan denk ik: is het mijn fout, dat ik niet aandachtig genoeg geluisterd heb, en die diepere betekenis niet begrepen heb, of is het de fout van de regisseur/schrijver, die de diepere betekenis onvoldoende kan overbrengen? Ter info dus een foto van het programmablad waarin het hoorspel aangekondigd én verklaard wordt, en de pagina bij Hoorspelen.eu, waar eveneens verwezen wordt naar die diepere betekenis.

2broers_programma

Info: http://www.hoorspelen.eu/Hoorspelen/HoorspelT/Tweebroersopeeneiland.htm

Download https://archive.org/download/2BroersOp1Eiland/2%20%20broers%20op%201%20eiland.mp3
Pagina op Archive.org: https://archive.org/details/2BroersOp1Eiland
Bestand: 110,1 MB , 128 kbps CBR

Geef een reactie

