Nieuw hoorspel van Het Geluidshuis voor kinderen: Kabouter Korsakov in de opera

geluidshuis_korsakov_operaJe hebt al eerder kunnen lezen dat ik telkens erg onder de indruk ben wanneer Het Geluidshuis een nieuw hoorspel uitbrengt – of dat nu voor kinderen is of voor volwassenen. Niet alleen omdat dit Vlaamse productiehuis gelooft in het medium “hoorspel”, maar ook omdat het erin slaagt om het hoorspel een modern tintje te geven. Enerzijds door degelijke kwaliteit te combineren met snelle regie bij het hoorspel zelf. En anderzijds door deze hoorspelen in prachtige vormgeving te verpakken. Bij de hoorspelen voor volwassenen zijn het mooie cd-hoesjes met een rebelse vormgeving.

De hoorspelen voor kinderen spannen echter de kroon als het op hedendaagse verpakking aankomt. Prachtige voorleesboeken die de kleintjes kunnen volgen wanneer zij naar het hoorspel luisteren. Heldere tekeningen, sympathieke figuurtjes. Echt om van te smullen.

Ik heb je ook al verteld dat ik erg onder de indruk was van een evenement waarbij enkele hoorspelen van het Geluidshuis live gebracht werden en waarop ik door Het Geluidshuis uitgenodigd was. Hoe de kindertjes zich in het halfrond op hun kussens zetten of legden, naar het hoorspel luisterden, en de liedjes enthousiast meezongen die zij gewoon van buiten kenden!

Van de kindjes in mijn eigen familie weet ik ondertussen ook dat zij allemààl de hoorspelen van Het Geluidshuis kennen. En er stapelzot op zijn. Voor hen, en voor alle kleintjes en hun papa’s en mama’s heb ik een leuk nieuwtje: er is een nieuwe aflevering uit van de avonturen van Kabouter Korsakov.

Ik heb het zelf beluisterd, en opnieuw kon de frisse vormgeving (zowel auditief als het boek)me  bekoren. Een verhaal dat avontuurlijk en spannend is, zonder daarom griezelig te zijn – het is dan ook bedoeld voor de kleintjes.

Een leuke ervaring voor jonge kindjes. En ook voor papa en mama, om samen met hun jonge spruit het boek te volgen bij het verhaal.
Op de website kan je alvast naar enkele fragmenten beluisteren.
http://geluidshuis.be/
http://geluidshuis.be/nl/kabouter-korsakov-71/kabouter-korsakov-in-de-opera.html

Geef een reactie

