Bestemming onbekend – 2e geluidsbestand (delen 4-5-6)

bestemming_onbekend

Dit is een hoorspel dat uitgezonden werd door de Regionale Omroep Radio Drenthe in 1994. Het is een heerlijke soap, vol tragedie, romantiek, spanning. Zoals een hoorspel eigenlijk zou moeten zijn. En een mooi bewijs dat goede hoorspelen echt niet beperkt blijven tot Paul Vaanderen!

In de eerste aankondiging wordt vermeld dat het om een reeks gaat in 40 delen. In het tweede deel is er sprake van 36 delen. Wat ik teruggevonden heb bestaat uit 36 delen, die per drie gebundeld werden, om het luistergemak. Ik heb deze bundeling zo gelaten, en zal ze ook per 3 delen bespreken.

Uitzending: 1994 door Radio Drenthe

Auteur: Dick Ridder
Regie: Huib Ouwehand
Techniek: Rolf Schröder
Muziek: Peeter Benner

Deel 04 (van 0:00:00 tot 0:22:40)
Katy Houtman verdedigt Dia bij meneer Dankers. Matty gaat naar de dokter, en heeft duidelijk een probleem. Johan wordt ongerust en wil ermee kappen, maar mag niet. Juffrouw Haringa neemt Joris onder haar vleugels

Deel 05 (van 0:22:40 tot 0:36:50)
Ferdy en Dia proberen Katy tegen te houden wanneer die met de auto wil rijden, maar Dia wordt gewond. Katy voelt zich erg schuldig. Joris bezoekt Dia.

Deel 06 (van 0:36:50 tot 0:57:58)
Ook Katy bezoekt Dia; ze heeft goed nieuws voor haar. Matty heeft een afspraakje met Johan. Anneke en Joop doen niets anders dan kibbelen

Rolverdeling:
Joris van der Hoek – Bert Hamerman
Matty van der Hoek, zijn zusje – Regina Eggink
Anneke van der Hoek, zijn moeder – Martine Smit
Joop van der Hoek, zijn vader – John van den Broek
Een journaliste – Annerieke Wiering
Ferdy Houtman, een vriend van Joris –
Dia Houtman, een vriendin van Joris en zus van Ferdy – Cecile van Zwieten
Froukje Haringa, een onderwijzeres –
Katy Houtman, moeder van Dia – Els Pfeifer
Johan Welkman / sales en boekhouding bij Joop – Jan Dekker
Dankers, een leraar – Stephan Kraan
Fietje, schoonzus van Anneke – Annette Faber
Frans, man van Fietje en broer van Joop – Peter Oosterwijk
Dokter Lia Beekman
Bral – een louche Belg

Download: https://archive.org/download/BestemmingOnbekendReeks/BestemmingOnbekend04-06.mp3

Pagina bij Archive.org: https://archive.org/details/BestemmingOnbekendReeks

Een reactie op Bestemming onbekend – 2e geluidsbestand (delen 4-5-6)

  1. hoorspelfan zegt:

    n.a.v. uw begeleidend schrijven, heb ik het hoorspel “bestemming onbekend” beluisterd.Na een wat lange aanloop , was ik werkelijk verrast over de kwaliteit van deze spelers.U heeft niets teveel gezegt. over deze serie.Mijn motto is : als een hoorspel goed gespeeld wordt, zie ik een film voor ogen, zoniet, dan zie ik mensen een papiertje voorlezen.Hartelijk dank, en ik kijk al weer uit naar het vervolg. hg D v.d. Reijden ps ik wilde eerst dit bij reageren plaatsen, maar dat mislukte, omdat ik mijn wachtwoord vergeten ben

Geef een reactie

